Kymmendö och Utö

Mooy mooy xd

Nu ska jag typ babbla på om alla daaagar när vi var ute med båten, har typ hjärnsläpp så allt kommer inte med haha xd

Lördag: Denna dag skulle vi ju åka ut med båten och resan var ganska blåsig, kall och vågig men det gick i alla fall bra. Vi åkte inte till Utö direkt för det var så långt så vi stannade på Kymmendö. En väldigt mysig naturhamn där vi badade och grillade fisk. Helt okej (a) Jupp, sen gick jag och la mig ganska tidigt för att vila till nästa dag då Ljunglöf kommer.
Söndag: Denna dag bär det av till Utö. Resan tog ungefär en timme och då blåste det alldeles väldigt, kanske 1 m vågor men denna fiiiina båten klarar det galant ! Jag älskar den verkligen :D Vi kom fram till Utö mitt på dagen och strosade runt i olika bodar och bara myste. Vi åt på restaurang också och alla var väldigt nöjda, såhääär gott var det verkligen ! xd Vid sextiden kom familjen Ljunglöf och det bestämdes att Matilda skulle sova hos mej ;P Kvällen blev lyckad, vi satt där upp ett tag och spelade musik och pratade. Sen gick Matilda och jag ner och såg på tv ett tag och sen gick vi och lade oss. De andra gick lite senare och Matilda och jag låg och snackade ett tag så vi somnade en stund efter att de gått :P
Måndag: Bara en dag tills vi åker hem ! :O Men det var ju pappas födelsedag :D Matilda och jag blev väckta runt åtta då vi lovat hjälpa till på pappas födelsedag. Vi tog ett snabbt morgondopp och sen skulle vi hämta bröd på bageriet. Efter det väckte vi pappa och han fick badbyxor, två böcker, en fisketur och en puss mitt framför alla andra av mig xd Vi åt på restaurang på kvällen och bara myste. Jag hade jobbet som fotograf förresten xd Sen gick vi till båten och satt och häckade där ett tag innan Matilda och jag gick och la oss haha xd
Tisdag: Denna dag var ju idag och dagen då vi skulle åka hem. Jupp, riktigt tråkigt tyckte alla. Matilda och jag åt mest glass och sen åkte vi xd Det tog ett tag från Utö till Svinninge, kanske tre till fyra timmar. Det var ganska lugnt idag och innan vi åkte så körde Matilda och jag jolle. Jag har lärt Matilda att köööra i full gas med min jolle, jääklaar vad vi är duktiga.. ? (a) När vi kom hem har jag mest bloggat :P

Obs ! Bilderna kommer om typ tre minuter.. Håll uuuuut ! xd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0