Tankar

Hur kommer det att bli sen? Ska det vara frågetecken ens, för vet någon det? Man kan inte ens fråga. Hur man än försöker att få reda på det så vet man inte. Jag badar och drunkar när jag är 80 år eller dör jag av ålder? vad händer när jag är död? Lever mamma och pappa då? De är typ 200 år då ju. Men saker ändras. Kanske kan man bli så gammal när jag är död. Vad som händer vet man inte. Det enda man vet är vad som händer nu, vad som sker nu och vad som ska ske nu. Det kan påverka framtiden helt totalt. Men det tänker man inte på, man lever, lyssnar, ser och andas. Så mycket mer gör man inte. Man tänker inte på hur det här kan påverka min framtid. Vem kommer leva när jag är 30? Kommer någon vän leva då eller dör alla innan de fyller 30? Kommer jag att vara totalt ensam och övergiven och dö av det? Man vet inte som sagt. Man kan inte göra något åt det. Eller kan man? Det vet man inte heller. Man kanske inte passar på för att man inte vet. Eller så passat man på fast man inte vet. Man fattar inte att man gör det men det gör man. Något bra kan hända, något dåligt kan hända eller så händer absolut ingenting. Vad är säkrast och vad vill man? Är alla svar riktiga eller felaktiga? Kan det vara olika? Kanske är saker som är självklara inte alls självklara när det kommer till sanningen. Finns ens sanningen eller inbildar vi oss bara ordet? Det är ett starkt ord. Hur uppfinner man alla ord? Vad det någon gubbe på någon ödeö som hade tråkigt och passade på med en annan gubbe eller hur kom orden till? Man kan gå och vanka óch vela utan att fatta någonting. Man kan se på saker som rätt eller fel men är det en "synvilla" är synvilla fel eller rätt ord i denna mening? Det kanske är fel, men tänk om det är helt rätt? Man bara tror och tror det självklara. Men tänk om det inte är så? Tänk om det inte finns något sånt nånstans. Men folk användet det för att göra livet enklare. Man vet ju ingenting. Men man kan inte kllaga heller, för tänk om det är fel? Tänk om orden flyter ihop till en grå massa i framtiden? Hur gör man då? Inga frågetecken, det ska vara självklart. Eller ska det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0